Това е най-добре доказаната престъпна връзка на Бойко Борисов
Спец операцията се е състояла през март 1995 г. в Крайморие, както четем в пресата от това далечно време.
Фирмата организирала производството е „Тео Интернационал“, създадена през 1994 г. В нея са акционери следните лица: Бойко Борисов , Цветелина Бориславова, Румен Николов – Пашата, Ангел Бончев от „Литекс“ и други по-малко известни люде. В края на 1995 г. Бойко Борисов и Пашата влизат в управителния съвет на фирмата, а след няколко месеца, през май 1996, като членове на борда ги заместват Иво Каменов от варненската групировка ТИМ и Недялко Кирезиев.
След разкриването на нелегалната манифактура основателят и основен акционер Емил Райков забягва в чужбина. Няма данни да са разпитвани и привлечени под отговорност Бойко Борисов и Пашата.
Разследването на „Биволъ“ по случая се сдоби с оперативна информация, че именно ТИМ са организирали впоследствие фиктивен износ на оборудването на нелегалната фабрика извън страната. По документи ливанският кораб Jevo 3 е бил натоварен с машините и е напуснал порт Бургас. Реално машините са заминали в палети за Варна и са били монтирани да работят нелегално да друго място.
За тези неща е писано и преди. Сега можете да ги видите документирани с подписи и печати, които доказват две неща: 1. Премиерът Борисов има натрупан опит в контрабандния бизнес и 2. Има топла връзка с ТИМ в онези смутни времена.
Такава връзка има и в момента, защото ТИМ продължава да е тема табу, въпреки все по-очевидните данни за злоупотреби: казусът с Морската градина във Варна, картелизацията в зърнения бизнес, където ТИМ е основен играч, както и финансовите схеми със стотици милиони лева от парите за пенсии в доброволните фондове „Съгласие“ и „ЦКБ-Сила“, които чрез „Химимпорт“ са под контрола на варненските „бизнесмени с бели якички“ .
От идването си на власт Борисов старателно избягва да коментира ТИМ и скандалната сделка за крайбрежната алея във Варна. Групировката иска да застрои т.н. „Алея първа“, държавна земя продадена в нарушение на закона при предишното правителство. В началото на 2010 г. кандидатът за президент Росен Плевналиев – бивш шеф на регионалното министерство – разреши строежите на ТИМ, въпреки протестите на екологични и граждански организации.
сподели бутон
Коментари
Публикуване на коментар